søndag 21. oktober 2012

Klubbmesterskap i lydighet

I dag var det klubbmesterskap i lydighet. I klasse 1 var det syv startende og vi var nr 2.

Tannvisning gikk helt perfekt! Jeg husket å gi kommando til Sprocket før jeg sa jeg var klar til dommeren og Sprocket ble sittende. 10 poeng.

Fikk poengtrekk for treg neddekk og snusing på fellesdekk. 8 poeng.


Under lineføringen kommer Sprocket litt bakpå, snuser et par ganger, men dommeren sa at han var flott de få sekundene han faktisk følger med.6 poeng.


Under dekk fra holdt, fulgte han ikke med da jeg startet å gå. Måtte gå tilbake og hente han med meg. Neddekken ble treg og skeiv. 0 poeng.

På innkalling fikk jeg trekk fordi Sprocket dultet borti låret mitt, og at han satt ørlittegran skjeivt. Dommeren sa han hadde jevn, fin fart. 9,5 poeng.

Stå under marsj var en av de øvelsene jeg var mest usikker på på forhånd, for denne sitter kanskje i en av ti tilfeller. Jeg sakket farten ørlittegran og kommanderte stå. Han hadde beveget seg en lengde, men han ble ihvertfall stående. Han vred seg litt da jeg passerte forbi på vei bak han. 6,5 poeng.




Han hoppet ikke over hinderet, men tuslet rundt. Ifølge de som så på kan det være fordi jeg sto litt for mye midt på hinderet. Jeg tror også det kan være fordi jeg kommanderte "hopp på plass" istedet for bare "hopp". Han kan jo hoppet, og kommer som regel inn på plass, så jeg kunne spart meg den kommandoen som da sikkert bare ble oppfattet som "plass" i hans hode. 0 poeng.



Avstandskommandering var jeg også veldig spent på. Her har Sprocket en tendens til å hoppe seg nærmere. Han hadde fin neddekk første gangen. Spratt litt framover i sitten og dekket litt skjeivt i tillegg. Han ble liggende helt til jeg kommanderte sitt igjen da jeg var tilbake til utgangsstilling. 7 poeng.

Jeg er strålende fornøyd med resultatene! Vi endte på en 4.plass av sju startende med totalt 119 poeng. Jeg følte at nervene ikke ødela for mye i dag. Vi har fått god hjelp og selvtillit gjennom onsdagstreningene. Takk til Berit, Anne-Bett og Hanne for flotte treninger!

Nå skal vi konsentrere oss om å få slutt på snusingen, så vil mye av det vi sliter med gå av seg selv (takk for tips og påminnelse, Anne-Bett!).Og så skal vi få stilt på litt flere stevner slik at nervene forhåpentligvis blir litt mindre frynsete...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar