lørdag 23. februar 2013

Nervetrening på LP-stevne i Bø

I dag har vi vært på LP-stevne i Bø sammen med Anne-Bett og Cleo. Dette er et ganske stort stevne og det var påmeldt 18 hunder i klasse 1. Dommer var Anne-Marit Traaholt. Ringen var plassert lengst inn i hallen og det var relativt rolig der. Eneste som forstyrret litt var utgang til lufteområde på langsiden og folk som heiet fra tribunen på en kortside av ringen på agilitykonkurransen som foregikk på den andre kortsiden av ringen.

Før fellesdekken fikk jeg jazzet opp Sprocket med en leke og han virket veldig oppmerksom. I tillegg viste jeg han en liten boks leverpostei slik at han skulle skjønne hva han jobbet for. Både tannvisning og fellesdekk gikk dermed bra, med henholdsvis 10 og 8,5 i karakter.

Kontakt før tannvisning!

Jeg klarte ikke helt å holde trykket oppe før vi skulle inn i ringen og gjøre resten av øvelsene. Lineføringen var elendig, han subbet en halv meter bak.  Men ifølge Anne-Bett klarte ihvertfall jeg å gå med god holdning og rak rygg så det er en forbedring. Karakter: 0.

Dekk fra holdt
Under dekk fra holdt gikk alt strålende helt til jeg nesten var på høyde med han på vei tilbake. Da ble utgangsdøra til lufteområde åpnet og han føyk avgårde. Karakter: 0.

Dekk fra holdt - her skjer det noe utenfor ringen
Innkallingen var bra, men fikk trekk fordi han er litt treig. Karakter: 8,5.

Innkalling fra sitt
Stå under marsj gikk egentlig veldig bra, jeg safet med å sakke litt ned på farten og han ble stående. Men plutselig var det innkalling i ringen ved siden av og han reagerte på kommandoen derfra. Dommeren sa at jeg ikke må sakke ned på stå under marsj. Karakter: 0.

Han løp som vanlig (?) rundt hinderet. Dommeren krevde ganske stor avstand til hinderet og dette må vi trene mer på. Karakter: 0.

Avstandskommandering fikk vi karakter på. Dommeren sa at jeg ikke må holde armen lenge oppe på sitten, det blir en lang dobbeltkommando. Dekkene var helt ok begge ganger og vi fikk en god avslutning med en hund som logret. Karakter: 7.

Avstandskommandering
Totalt endte vi på 12. plass (sist av de som startet) med 66,5 poeng. Men jeg er strålende fornøyd med at han fungerte i hallen. Det var et stort trykk, og jeg hørte at selv elitehunder slet dagen etter. Det var forstyrrelser som ødela for oss denne gangen, ikke mangel på kontakt og det betyr at vi har kommet store skritt fremover! Jeg må nok jazze og leke mer før begge runder i ringen.

1 kommentar: