lørdag 21. september 2013

Ferdselsprøve - andre forsøk

I dag har vi vært på mine gamle trakter (Sørumsand) og deltatt på ferdselsprøve i regi av Schäferhundklubben avd. Romerike. Vi startet med vesenstest og Sprocket var overraskende rolig blant Border Collier og Schäfere (en av disse var veldig stresset) så dette gikk fint. Vi skulle starte med dekken og jeg var veldig spent siden vi strøk på denne sist. For denne dommeren måtte vi attpåtil stå litt skråvendt bort fra hunden... Men Sprocket ble liggende! Han hadde rullet rundt en gang, men holdt seg innenfor godkjent område.

Lineføringen ble lineFØRING i ordets rette forstand. Jeg kjente sterkt på nervene, både fordi det er lenge siden vi har konkurrert og fordi Sprocket stort sett ikke er med på det vi gjør. Jeg var så nervøs at jeg nesten glemte at vi skulle ha springmarsj og sakte marsj på vei tilbake. Men vi kom oss gjennom på et vis. Gruppa gikk overraskende greit, både med line og uten. På fri ved foten hang han bak og jeg måtte motivere han med meg... Det var ikke det at han snuste, det var overraskende lite snusing (dvs. demping), men han fulgte liksom etter på avstand. Vi kunne ikke vente annet enn at appelldelen dermed ikke ble godkjent. Så da var det over for denne gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar