tirsdag 9. september 2014

Grunnkurs i smeller - kveld 4

I kveld fikk vi mye tid til egentrening på bane og kasser. På banesøket fikk jeg påminnelse om at Sprocket ikke trenger godbit etter intro av smeller. Jeg bør holde meg på stedet hvis søket skal fortsette for å belønne ved den riktige boksen før vi går videre. Er søket ferdig kan ballen holdes/bæres ut av banen for å forsterke belønningen.

Som en avslutning på del 1 med kurs ble det i dag holdt en liten cup med ukjente oppgaver. Vi skulle søke både på bane og kasser. I Sprocket sitt søk på bane brukte han lang tid på å snuse alle andre steder enn banen. Vi har ikke vært i dette rommet tidligere. Da han endelig søkte på bane virket det på meg som han markerte på nr 4, men jeg fikk beskjed om at det var feil. Siden han hadde søkt mye ellers og vist liten interesse for banen, valgte jeg imidlertidig å avslutte her slik at jeg fikk belønnet oppmerksomheten han viste til banen.

På kassesøket ble samme rommet brukt, så da var det heldigvis ferdig sjekket ut. Han søkte en god stund på kassene, men også litt på teppet. Da jeg syns det virket som han markerte en kasse, sjekket jeg med "dommer" om  det var korrekt og det var det! Hurra!

Vi endte med 30 poeng (hadde startnr 8), noe jeg er strålende fornøyd med!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar